بهترین نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی

ویرایش مقاله

یکی از مهمترین مراحل نگارش مقاله انگلیسی استفاده از یک نرم افزار ویرایش متن انگلیسی برای ویرایش حرفه ای و ادیت تخصصی مقاله انگلیسی است. زیرا ممکن است به دلیل عدم ویرایش متن انگلیسی مقاله، ناخواسته دستورات گرامری زبان انگلیسی را اشتباه نوشته باشید و مقاله شما ریجکت شود.

گاهی اوقات مشاهده می شود که نویسنده ایرانی قصد دارد مقاله خود را در یک ژورنال فارسی زبان چاپ کند و زبان نگارش مقاله نیز فارسی بوده است اما به دلیل اشتباهات املایی متعددی که در رخ داده است پذیرش نمی شود. برای یک فارسی زبان تشخیص غلط املایی در جملات فارسی و تصحیح آنها به تبع راحت تر از تشخیص آنها در یک جمله انگلیسی است. بی شک همانطور که در هنگام نوشتن جملات فارسی ممکن است گرامرها، دستور زبان فارسی، علائم نگارشی و … اشتباه نوشته شود رخ دادن اشتباه املایی و گرامری در مقاله انگلیسی نیز امری طبیعی است. این ایرادهای ویرایشی در بسیاری از موارد دلیل ریجکت مقاله شما می شود.

زمانی که قصد چاپ مقاله در ژورنال معتبر را دارید خیلی مهم است که مقاله شما فاقد هر نوع غلط املایی و گرامری باشد. همچنین لحن و ساختار جملات باید کاملا نیتیو باشد. شاید به ظاهر مقاله شما نیازی به ویرایش متن انگلیسی نداشته باشد اما ممکن است لحن جملات برای خواننده ای که زبان مادری او انگلیسی است عامیانه باشد و چینش کلمات، خوانش متن، وزن دهی کلمات و … برای یک مقاله علمی مناسب نباشد. وجود این مسائل نه تنها باعث می شود مبتدی به نظر برسید بلکه باعث ریجکت مقاله شما نیز می شود. به عبارتی، مقاله ای که ویراستاری و ادیت نشده باشد شانس پذیرش بسیار کمی دارد.

خوشبختانه امروزه نرم افزارهای ویرایش متن انگلیسی زیادی وجود دارد که از آنها می توان برای تشخیص سریع غلط املایی و گرامری در متون انگلیسی استفاده کرد. با توجه به اهمیت ادیت متن انگلیسی مقالات در این پست قصد داریم تا بهترین نرم افزارهای ویرایش آنلاین متن انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

انواع نرم افزار ویرایش (ادیت) مقالات انگلیسی

نرم افزار ادیت مقالات انگلیسی گرامرلی “Grammerly”

پرطرفدارترین و معروف ترین نرم افزار برای ویرایش آنلاین متن انگلیسی، گرامرلی است. این برنامه آمریکایی یک ویراستار مجازی مبتنی بر ابر است که در سال 2009 توسط مکس لیتوین (Max Lytvyn) و الکس شوچینکو (Alex Shevchenko) راه اندازی شد. برنامه گرامرلی یکی از پیشرفته ترین برنامه های ویراستاری است که به صورت خودکار اشتباهات گرامری ( دستور زبان)، نگارشی، نقطه گذاری را تشخیص داده و کلماتی را برای جایگزینی پیشنهاد می دهد. همچنین قادر به تشخیص سرقت ادبی نیز می باشد.

بیشتر بدانیم:
بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان مقاله

شما می توانید افزونه گرامرلی را بر روی انواع مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس، Safari و … نصب کنید. همچنین قابلیت نصب بر روی اندروید و IOS نیز دارد. گرامرلی در 2 نسخه رایگان و پولی ارائه می شود که نسخه رایگان آن محدودیت هایی دارد. با این حال خرید اکانت پرمیوم گرامرلی به دلیل تحریم ها و قیمت دلار بسیار مشکل است و از نظر اقتصادی برای کاربران ایرانی به صرفه نیست. از طرف دیگر، گرامرلی اپلیکیشنی است که غلط یابی املایی، اصلاح متن انگلیسی و نگارشی را بصورت خودکار انجام می دهد و امکان غلط یابی اشتباه در آن وجود دارد.

برنامه ادیت مقاله جینجر “Ginger”

جینجر یک برنامه ادیت متن انگلیسی آمریکایی- اسرائیلی است که همانند گرامرلی یک غلط گیر خودکار می باشد. این برنامه قادر است انواع اشتباهات تایپی از ساده گرفته تا پیچیده را تشخیص دهد. سپس با برجسته سازی(هایلات) اشتباهات با رنگ آبی آنها را به شما نشان می دهد. جینجر نیز همانند گرامرلی در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود که نسخه رایگان آن نسبت به گرامرلی امکانات بیشتری دارد و خطاها را بهتر از گرامرلی نشان می دهد. همچنین لیستی از کلمات مترادف و جملات مناسب را برای جایگزین کردن با جمله اشتباه نشان می دهد که از بین آنها می توانید به دلخواه انتخاب کنید.  این برنامه را می توان به عنوان یک افزونه روی مرورگر کروم نصب کرد. همچنین امکان نصب بر روی تلفن های اندرویدی و IOS برای ویرایش آنلاین متن انگلیسی نیز وجود دارد.

جینگر در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی  فعالیت می کند. این ابزار به کاربران کمک می کند تا اصلاح متن انگلیسی را انجام دهند و محتوایی با گرامر انگلیسی صحیح و بدون غلط املایی بنویسند. در واقع می توان گفت جینجر برای رفع ایرادات دستوری و املایی انتخاب مناسبی است اما به دلیل اینکه قادر به ترجمه و پردازش دقیق زبان فارسی نیست نمی تواند آن را به زبان نیتیو ترجمه کند. بنابراین برای ترجمه صحیح متون فارسی به انگلیسی و ادیت متن انگلیسی همچنان به یک مترجم و ویراستار نیتیو نیاز خواهید داشت.

نرم افزار ادیت مقالات انگلیسی برنامه “White Smoke”

وایت اسموک یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ویرایش متن انگلیسی است که بلاگرها، زبان آموزان، نویسندگان و … از آن برای غلط گیری املایی و دستوری آنلاین استفاده می کنند. این برنامه از کیفیت تصحیح لغات بالایی برخوردار است و انواع غلط های املایی، گرامری، نقطه گذاری اشتباه، دستور زبان زبان و حتی لحن جملات را نیز تصحیح می کند. این نرم افزار ویرایش متن انگلیسی، با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران کمک می کند تا اشکالات گرامری، املایی و ساختاری مقالات خود را اصلاح کنند

بیشتر بدانیم:
چگونه پلاجریزم مقاله خود را برطرف کنیم؟

وایت اسموک گرچه نرم افزار بسیار کاربردی و محبوبی است اما برای مقالات علمی تخصصی مناسب نیست و نمی تواند جملات و اصطلاحات تخصصی  اشتباه را با جملات و اصطلاحات علمی مناسب جایگزین کند. به همین دلیل تنها برای اصلاح متن انگلیسی ساده ای که بار علمی بالایی ندارد مناسب است و قادر به ویراستار نیتیو متن انگلیسی نیست.

 

نرم افزار ادیت مقاله ” Spell Checker”

برنامه Spell Checker یک برنامه کم حجم اما بسیار کاربردی است که از آن برای بررسی و ویرایش آنلاین متن انگلیسی، اصلاج غلط املایی و ادیت متن انگلیسی مقاله استفاده می شود. این فرایند به صورت خودکار انجام می شود. برنامه Spell Checker در مقایسه با گرامرلی و جینجر قابلیت های بسیار کمی دارد و تنها املای واژه های نادرست، زمان افعال، پشوندها و پسوندها، نشانه های جمع و … را بررسی می کند. به همین دلیل برای تصحیح جملات و اصلاح متن انگلیسی مقاله تخصصی مناسب نیست.

برنامه ادیت مقاله “Reverso”

این برنامه غلط املایی و گرامری متون انگلیسی را به صورت خودکار بررسی و ادیت متن انگلیسی را انجام میدهد. این نرم افزار ویرایش متن انگلیسی می تواند زمان فعل، عدم انطباق فعل و فاعل، حروف اضافه نادرست، اشتباهات تایپی و اشتباهات نقطه گذاری را تصحیح کند. همچنین قابلیت تشخیص سرقت ادبی و پارافریز را نیز دارد.

نرم افزار ادیت مقالات انگلیسی “Hermingway Editor”

این برنامه نیز یکی از بهترین نرم افزار ویرایش متن و مقالات انگلیسی است که به شما کمک می کند متن خود را روان تر بنویسید و همانند یک ویراستار حرفه ای عمل می کند. اگر در متن مقاله شما غلط املایی وجود داشته باشد آن را با رنگ قرمز نشان خواهد داد. شما به راحتی می توانید متن خود را با این برنامه ویرایش کرده و سپس در قالب فایل ورد یا PDF ذخیره کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. Hermingway editor برنامه ساده و کم حجمی است که به راحتی روی ویندوز نصب می شود. این نرم افزار به کاربران کمک می کند تا مقالات خود را به صورت سیلیس و روان ویرایش کنند. این نرم افزار کلمات و جملات مقاله را تجلیل کرده و نکاتی را در راستای بهبود مقاله از نظر ویراستاری ارائه می دهد.

در هنگام کار با این برنامه کلمات و جملات با رنگ های مختلفی نشان داده می شوند. به عنوان مثال، اگر جمله ای طولانی نوشته شده باشد با رنگ زرد مشخص می شود و باید آن را کوتاه تر کنید. رنگ قرمز نشان دهنده غلط املایی است و جمله باید ویرایش یا حذف شود.

بیشتر بدانیم:
ادیت مقاله با تخفیف ویژه

برنامه ادیت مقاله و اصلاح متن انگلیسی ” Pro Writing Aid”

این برنامه یک ابزار عالی برای ویرایش متن انگلیسی است اما کمی نسبت به گرامرلی کندتر می باشد. اسکن متن و بررسی آن چند ثانیه بیشتر از گرامرلی طول می کشد در حالیکه در گرامرلی به محض اینکه متن را بنویسید بصورت آنی غلط های املایی را مشخص می کند. این نرم افزار ویرایش متن انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربران کمک می کند تا اشکالات گرامری، املایی و ساختاری در مقالات خود را اصلاح کنند و بخش های مختلف مقالات خود را بهبود بخشند

افزونه های ادیت مقالات

علاوه بر برنامه های ویرایش، تعدادی افزونه هم برای ویرایش وجود دارد که دو تا از افزونه های مهم و پرکاربرد را در زیر معرفی می کنیم.

افزونه های کروم

افزونه های ویرایش متن مقاله برای گوگل کروم، فایرفاکس و سافاری ارایه شده است. این افرونه های به صورت آنلاین مقاله را بررسی کرده و ایراد های ویرایشی و گرامری مقاله را مشخص می کنند. علاوه بر این، برای برطرف کردن ایرادها، پیشنهاد های جالبی هم میدهند.

افزونه مایکرو سافت ورد

از این افزونه زمانی که در ورد تایپ می کنیم، استفاده می شود. این افزونه در زمان تایپ، یکسری پیشنهادهایی میدهد که به کمک آن می تونید مقاله را ویرایش کنید یا ایراد های گرامری را برطرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن بود که بهترین نرم افزارهای ویرایش متن انگلیسی و ادیت مقالات انگلیسی معرفی شوند. این نرم افزارها گرچه به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی شناخته می شوند اما در دنیا نرم افزارهای ویراستاری زیادی وجود دارد که می توانید برای ویرایش متون انگلیسی خود از آنها استفاده کنید. با این حال، هیچ برنامه ویراستاری خودکاری نمی تواند جایگزین ویراستاری انسانی شود.

این نرم افزارها گرچه برای ویراستاری متون ساده عالی هستند اما قابلیت ویراستاری متون تخصصی و ارائه مقاله انگلیسی با متن روان را ندارند. به همین دلیل بهتر است ویراستاری مقاله خود را به یک مترجم و ویرایشگر نیتیو بسپارید که زبان مادری وی انگلیسی است و در عین حال به ویرایش متون تخصصی تسلط کامل دارد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه ثبت سفارشتماس