سرقت ادبی و پارافریز

رفع سرقت ادبی و پارافریز در مقالات علمی

سرقت ادبی یا پلاجریزم چیست؟

سرقت ادبی و پارافریز متن های مشابه مقاله خودمان با مقالات دیگران قبل از ارسال مقاله به ژورنال های معتبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به پلاجریسم یا (Plagiarism) در زبان فارسی سرقت ادبی، سرقت علمی، دستبرد علمی، دزدی ادبی یا پلاجیاریزم گفته می شود. سرقت ادبی برداشتن فکر، ایده، متن، نوشته، فیلم، عکس و محتوای دیگران و ارایه آنها به نام خود است.

کیفیت عالی

اطمینان بالا

بررسی دقیق

همه در یک پکیج

 سرقت ادبی و پارافریز در مقالات و متون علمی

فهرست مطالب

  • انواع سرقت ادبی چیست؟
  • سرقت ادبی از خود (Self-plagiarism) چیست؟
  • مجازات سرقت ادبی چیست؟
  • چگونه درصد مشابهت یا پلاجریسم مقاله را شناسایی کنیم؟
  • مهمترین نرم افزارهای شناسایی و بررسی سرقت ادبی مقاله کدام هستند؟
  • مشکل نرم افزارهای رایگان بررسی سرقت ادبی مقاله چیست؟
  • برترین نرم افزارهای غیر رایگان بررسی سرقت علمی مقاله کدام است؟
  • تفاوت سرقت ادبی (Plagiarism) و تشابه (Similarity) مقالات در چیست؟
  • تشایه مقاله تا چند درصد مجاز است؟ یا مقدار مجاز تشابه در متن مقاله چند درصد است؟
  • چگونه سرقت ادبی مقاله را برطرف کنیم؟
  • هزینه تهیه گزارش مشابهت و رفع مشابهت مقاله چه میزان است؟
  • آیا امکان دارد که مقاله بررسی شده بعدا به عنوان سرقت ادبی شناخته شود؟
  • آیا امنیت مقاله و مالکیت آن در زمان بررسی سرقت ادبی مقاله حفظ می شود؟

انواع سرقت ادبی چیست؟

پلاجیاریزم در واقع طیف گسترده ای از کپی کردن اتفاقی و غیر اگاهانه تا دستبرد های آگاهانه را شامل می گردد. سرقت ادبی مستقیم (Copy and Paste)، استفاده کلمه به کلمه بدون استناد و سرقت ادبی با تغییر کلمات (Copy and Word Switch)، برداشتن متن و تغییر تنها چند کلمه آن از جمله مشهورترین روش های سرقت ادبی و علمی هستند.

سرقت ادبی از خود (Self-plagiarism) چیست؟

چاپ بخشی از مقاله قبلی خود در مقاله جدید، سرقت ادبی از خود نام دارد. با توجه به اینکه در این نوع پلاجریزم، فرد آگاهانه از متن چاپ شده قبلی خودش استفاده کرده است، جرم به مراتب سنگین تر است. بنابراین، به هیچ عنوان نباید حتی بخش کوچکی از مقاله های قبلی را در مقاله جدید قرار دهیم.

مجازات سرقت ادبی چیست؟

  1. مجازات عمومی دزدی علمی
    هر کس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او و یا عالماً عامداً به ‌نام شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند، به حبس تأدیبی از شش ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد.
  2. مجازات اعضای هیئت علمی، کارکنان، دانشجویان و طلاب
    اگر مرتکبان سرقت علمی از اعضای هیات علمی، کارکنان و یا طلاب باشند، ممکن است بر اساس آیین نامه های مربوطه به انفصال موقت، بازخرید، اخراج یا انفصال دائم محکوم می‌شوند. در صورتی که قاتون برای دانشجویان مجازات دانشجویان مواردی مانند منع موقت تحصیل، تغییر محل تحصیل، تغییر دوره تحصیل، اخراج، محرومیت از تحصیل تا ۵ سال درنظر گرفته است.

چگونه پلاجریسم یا درصد مشابهت علمی مقاله را شناسایی کنیم؟

برای کشف و پلاجریسم یا درصد مشابهت مقاله نرم افزارهای مختلفی ارایه شده است که برخی از آنها به صورت انلاین و مشابه یاب رایگان بوده و برخی دیگر برای بررسی هر مقاله مبلغی را درخواست می نمایند.
مهمترین نرم افزارهای شناسایی پلاجریسم یا درصد مشابهت مقاله کدام هستند؟

http://smallseotools.com
http://www.plagscan.com
http://www.anticutandpaste.com
http://www.copyscape.com
http://www.turnitin.com
http://smallseotools.com
http://plagiarism-detect.com
http://www.duplichecker.com
http://www.scanmyessay.com
https://www.paperrater.com
http://www.plagiarismsoftware.net
https://www.scanmyessay.com
https://www.diffnow.com
https://www.diffchecker.com
http://www.textdiff.com

مشکل نرم افزارهای مشابه یاب رایگان بررسی سرقت ادبی مقاله چیست؟

بزرگترین ضعف نرم افزارهای مشابه یاب رایگان دسترسی بسیار محدود انها به منابع برای مقایسه و کشف میزان تشابه و سرقت ادبی است. در حقیقت نرم افزار های مشابهت یابی رایگان، مقاله شما را فقط با منابع و مقالات رایگان موجود در فضای مجازی مقایسه کرده و قابلیت مقایسه مقاله شما را با دیتا بانک های عظیم و معتبر ناشران بزرگ را ندارند. در نتیجه، استفاده از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برترین نرم افزارهای مشابهت یاب غیر رایگان بررسی سرقت علمی کدام است؟

در میان نرم افزارهای شباهت یاب غیر رایگان، بی شک آیتنتیکیت (iThenticate) ، با دسترسی به اطلاعات بیش از 530 ناشر بزرگ دنیا، 90000 ژورنال مهم از طریق Cross Check ، پایان نامه ها از طریق ProQuest و سایر منابع اطلاعاتی علمی بهترین نرم افزار شباهت یاب برای بررسی درصد سرقت ادبی است.
این موضوع سبب شده است که ناشران بزرگ دنیا مانند Elsevier، Springer، Wiley Blackwell ، Nature، که بیش از 90 درصد مجلات علمی دنیا را چاپ می کنند، از نرم افزار آیتنتیکیت برای بررسی اصالت مقاله و یا احتمال وجود سرقت ادبی در مقالات ارسال شده به مجلات خود استفاده کنند.

تفاوت سرقت ادبی مقاله (Plagiarism) و تشابه (Similarity) مقالات در چیست؟

تشابه زمانی است ما از کلمات کلیدی، کلمات تخصصی، مواد و روش ها، اسامی خاصی استفاده می کنیم که قبلا هم در مقالات چاپ شده به صورت پرتکرار استفاده شده است. در این حالت نرم افزار این موارد را تشخیص داده و به عنوان تشابه، محاسبه می نماید. چنانچه این تعداد کلمات پشت سرهم، بیش از سه کلمه باشد و یا توالی نوشتاری مقاله شما، شبیه سایر مقالات باشد، نرم افزار این کلمات به عنوان سرقت ادبی محاسبه خواهد کرد.

تشایه مقاله تا چند درصد مجاز است؟ یا مقدار مجاز تشابه در متن مقاله چند درصد است؟

به طور کلی می توان گفت که اغلب مجلات تشابه کلی را تا حدود 20 درصد به شرط اینکه هر یک از تشابه های جزیی نیز کمتر از 2 درصد باشد را در حد قابل قبول می دانند. باید توجه داشت که وجود سرقت ادبی حتی چند درصد، قابل قبول نبوده و سبب ریجکت سریع مقاله، قبل از داوری می شود.

چگونه سرقت ادبی مقاله را برطرف کنیم؟

برای بر طرف کردن سرقت ادبی می توان از پارافریزکردن (Paraphrasing)، ریوردینگ (Re-wording) و ریریتینگ یا بازنویسی (Re-writing) استفاده کرد.
برای اینکه این کار به درستی صورت گیرد، باید در مرحله اول جملات را به صورت دقیق خواند و پس از آن بدون کپی برداری از آن، جمله جدید را به گونه ای نوشت که مفهوم علمی آن تغییر نکند. بازنویسی مقالات به دلیل عدم امکان تغییر اصطلاحات تخصصی پیچیده است. ادیتور باید علاوه بر تسلط بر زبان انگلیسی، کلمات کلیدی و ترمینولوژی رشته را بداند.

هزینه تهیه گزارش مشابهت و هزینه رفع مشابهت چه میزان است؟

هزینه تهیه گزارش مشابهت برای هر مقاله بسیار اندک بوده و حداکثر در 24 ساعت انجام می شود. هزینه برطرف کردن تشابه بر اساس درصد تشابه، زمان و تعداد کلمات تعیین می گردد.

آیا امکان دارد که مقاله بررسی شده بعدا به عنوان سرقت ادبی شناخته شود؟

مقاله شما با استفاده از آیتنتیکیت (iThenticate) برترین سایت تشخیص کپی بودن مقاله، بررسی شده و تست کپی بودن مقاله روی آن صورت می گیرد. بعد از آن این مقاله به هیچ عنوان سرقت ادبی شناخته نمی شود.

آیا امنیت مقاله و مالکیت آن در زمان بررسی سرقت ادبی حفظ می شود؟

در فرایند تست کپی بودن مقاله، همچنین تهیه گزارش سرقت ادبی، پارافریز کردن مقاله امنیت مقاله حفظ شده و مالکیت مادی و معنوی شما حفظ می شود.

جمع بندی و سخن پایانی

یکی از مهمترین دلایل عدم پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر و با ایمپکت فاکتور بالا، وجود سرقت ادبی در مقاله است. رادان انگلیش ادیت با در اختیار داشتن تیم ترجمه قوی و تخصصی، آماده ارایه خدمات بازنویسی، پارافریز برای برطرف کردن سرقت ادبی مقالات در تمام رشته ها و گرایش های علمی می باشد.

ویرایش نیتیو مقالات، بررسی پلاجریسم و رفع سرقت ادبی به همراه ویرایش نیتیو، فرمت بندی مقاله بر اساس راهنمای نشریات علمی معتبر، مشاوره تخصصی و کوچینگ و منتورینگ از سایر خدمات موسسه رادان انگلیش ادیت می باشند.

ما چگونه کار می کنیم؟

روند کار ما بسیار ساده است ، کار شما فقط در 4 مرحله انجام خواهد شد.

1

ارسال سفارش از شما

2

پیشنهاد قیمت از ما

3

پرداخت هزینه از شما

4

انجام کار و پشتیبانی از ما

خانه ثبت سفارشتماس