اهمیت ترجمه نیتیو مقاله چیست؟ 

ترجمه نیتیو مقاله 

اگه می خواهید، بدونید که ترجمه نیتیو چیست؟ چطوری انجام میشه؟ و چطوری میتونه در چاپ مقاله شما کمک کنه، این مطلب را بخوانید.

ترجمه نیتیو مقاله (Native Translation) چیست؟

اگر تاکنون تلاشی برای چاپ مقاله در مجلات ISI، و انگلیسی زبان کرده باشید، به احتمال فراوان، با جواب های  مختلف و ایراد های زبانی آنها مواجه شده اید. شاید جوابی که بیش از همه مرسوم شده این جمله باشد.

متاسفانه سطح انگلیسی مقاله شما، در حد استاندارد و قابل قبول برای چاپ مقاله نمی باشد.

این جمله کوتاه، احتمالا تمام امید شما را برای پذیرش و چاپ مقاله از بین برده و احساس نا امیدی و شکست به شما داده است. قطعا، این گونه جواب ها، سوالات متعددی در ذهن شما ایجاد کرده است. آیا واقعا سطح نگارش خیلی پایین است؟ چگونه سطح زبان مقاله را به حد استاندارد و قابل قبول برسانم؟ چاره کار چیست؟

راه حل این مشکل در ترجمه نیتیو مقالات علمی شماست. ترجمه نیتیو، در واقع ترجمه تخصصی،سلیس و روان، دقیق و گویای مقالات علمی است. در ترجمه نیتیو، ضمن حفظ مفهوم علمی، مقاله با جملات سلیس و روان تهیه می شود که درک آن برای اغلب پژوهشگران ساده  است. این مقاله در حالی که  به زبان تقریبا ساده ای نوشته شده است، اما اصول علمی، اصطلاحات تخصصی و ترمینولوژی رشته در آن رعایت شده است.

ترجمه نیتیو مقاله با کمک مترجم های تخصصی در رشته تخصصی مقاله شما، یکی از مهمترین خدمات ما در موسسه رادان انگلیش ادیت است. ترجمه نیتیو، علمی، فنی، دقیق با استفاده از کلمات تخصصی، بی شک مـهمترین دلیل برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر بین المللی می باشد.

مهترین موارد ترجمه نیتیو مقاله:

  • ترجمه نیتیو مقاله و کتاب از فارسی به انگیسی
  • ترجمه نیتیو مقاله و کتاب از انگلیسی به فارسی
  • ترجمه نیتیو آنلاین با بهره گیری از مترجم با تجربه و متناسب با رشته شما
  • اصلاح مقاله ترجمه شده بر اساس نظرات اصلاحی نویسنده
  • ویراستاری بومی متون و مقالات ترجمه شده
  • آماده سازی مقاله برای چاپ در مجلات بین اللملی
بیشتر بدانیم:
دوازده دلیل اصلی ریجکت مقاله و راههای جلوگیری از آن

چرا ترجمه نیتیو و تخصصی مقالات لازم است؟

زبان هم مانند موجودات زنده در حال تکامل است. در مسیر این تکامل کلمات جدیدی بوجود می ایند که اصطلاحا به آنها کلمات تخصصی و یا ترمینولوژی رشته می گویند. این کلمات فقط یک کلمه نبوده، بلکه یک مفهوم هستند. در ترجمه عادی، متاسفانه مترجم، سعی می کند با ترجمه یک کلمه، مفهوم را انتقال دهد که در عمل امکان پذیر نمی باشد. بنابراین ما برای پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال های بین المللی، نیارمند مترجم نیتیو و تخصصی در هر رشته  هستیم. در ترجمه نیتیو و تخصصی، مترجم تلاش می کند، ضمن انتقال مفهوم علمی، از کلمات تخصصی رشته استفاده نماید.

ترجمه نیتیو و تخصصی توسط چه کسی انجام می‌شود؟

ترجمه نیتیو توسط مترجم های تخصصی و همرشته با مقاله شما انجام می شود. این افراد، بوده به دلیل توانایی بالا در زبان انگلیسی و شناخت شیوه نگارش، اصطلاحات تخصصی و ترمینولوژی رشته شما، ترجمه تخصصی مقاله انگلیسی به فارسی و یا فارسی به انگلیسی را  انجام می دهند.

مترجم های نیتیو با توجه به علاقمندی خود به ترجمه تخصصی مقاله در رشته ای خاص مثلا پزشکی و یا مثلا حقوق متمرکز شده اند. این گروه با تمرکز روی یک رشته خاص و کسب تجربه، بتدریج کلمات تخصصی آن رشته را یاد گرفته و به مترجم های تخصصی و نیتیو آن رشته تبدیل شده اند.

ترجمه نیتیو چه متونی انجام می شود؟ 

ترجمه نیتیو مقالات، کتاب ها، متون علمی و گزارش های تخصصی در تمامی رشته ها و گرایش ها با بالاترین کیفیت و به صورت تضمینی توسط مترجم های نیتیو و تخصصی همرشته انجام می شود.

آیا بعد از ترجمه نیتیو مقاله توسط رادان انگلیش ادیت، ویرایش و ادیت نیتیو لازم است؟ 

مترجم نیتیو بعد از ترجمه مقاله، خودش آن را ادیت هم می کند. اما برای چاپ مقاله در مجلات معتبر، ویرایش و ادیت نیتیو لازم است. این کار، توسط شرکت دانش بنیان از کشور انگلستان انجام می شود. پس از آن، گواهی و تضمین بین المللی توسط شرکت انگلیسی صادر می شود. گواهی تایید ادیت مقاله، کد دار بوده و قابلیت استعلام و صحت سنجی دارد. گواهی ویرایش تا زمان اخذ پذیرش مقاله و چاپ مقاله، معتبر است. بعد از ادیت نیتیو، تمامی ایراد های مجله به صورت رایگان بر طرف می شود.

آیا موسسه رادان، ترجمه نیتیو و تخصصی در تمام رشته های پزشکی و غیر پزشکی را انجام میدهد؟

رادان انگلیش ادیت این افتخار را دارد که در سالیان طولانی فعالیت خود، از همراهی یک تیم متخصص ترجمه از رشته ها و گرایش های مختلف برخوردار باشد. بنابراین ترجمه نیتیو و تخصصی در تمامی رشته ها و گرایش ها توسط مترجم های تخصصی آن رشته انجام می شود.

بیشتر بدانیم:
فرق ISI با ISC

هزینه ترجمه نیتیو چگونه محاسبه می شود؟

رادان انگلیش ادیت، افتخار دارد که علاوه بر دقت، سرعت و کیفیت، قیمت بسیار منصفانه ای را برای ترجمه و ادیت مقاله پیشنهاد نماید. تعرفه ترجمه و ویرایش مقاله به صورت ترکیبی از زمان و تعداد کلمات است. برای اطلاع از تعرفه  و زمان به صفحه هزینه ها مراجعه نمایید.

ویراستاری تخصصی مقالات در موسسه رادان انگلیش ادیت توسط ادیتور هایی از کشورهای انگلیس و آمریکا که نیتیو اسپیکر هستند، انجام می شود. تمامی مقالات به شرکت دانش بنیان ادیت در کشور انگلستان ارسال شده و ادیتور های تخصصی و هم رشته با موضوع مقاله شما، آن را ادیت تضمینی می کنند.  هزینه ویرایش تخصصی و پروف ریدینگ (Proofreading) و کپی ادیتینگ (Copyediting) بر اساس تعداد کلمات و مدت زمان تعیین می شود. برای اطلاع از قیمت دقیق ویراستاری به بخش هزینه  ها مراجعه فرمایید. 

آیا بعد از ترجمه مقاله توسط رادان انگلیش ادیت، فرمت بندی یا فرمتینگ هم انجام می شود؟ 

فرمت بندی بر اساس راهنمای ژورنال مورد نظر شما، بخشی از فرایند ترجمه نیتیو و یا ویرایش مقاله انگلیسی نمی باشد. برای فرمت بندی مقاله، لطفا بعد از ترجمه، تقاضای فرمت بندی کنید.

جمع بندی و سخن پایانی 

برای چاپ مقاله در مجلات معتبر و با ایمپکت فکتور، ترجمه مقاله باید گویا، دقیق، علمی و تخصصی و نیتیو باشد. رادان انگلیش ادیت با در اختیار داشتن تیم ترجمه قوی و تخصصی، آماده ارایه خدمات ترجمه نیتیو و تخصصی در تمام رشته ها و گرایش های علمی، منجمله گروه علوم پزشکی، فنی و مهندسی، معماری و هنر، علوم پایه، کشاورزی و محیط زیست و همچنین علوم انسانی می باشد.

بسیاری از مجلات علمی و ژورنال های معتبر، بلافاصله بعد از سابمیت مقاله و در اغلب موارد، بدون انجام داوری علمی، درخواست ویرایش نیتیو و تخصصی می کنند. در صورت عدم توجه به درخواست آنها و ارایه گواهی ادیت نیتیو، مقاله شما را به سرعت برگشت می کنند. این سختگیری برای افرادی که زبان مادری آنها غیر از زبان انگلیسی است، به مراتب بیشتر است.  

پس از ترجمه تخصصی توسط مترجم حرفه ای موسسه رادان و تایید ترجمه، فرایند ویراستاری تخصصی و نیتیو روی مقاله ترجمه شده انجام شود. در این حالت هم گواهی کددار و تضمین توسط شرکت دانش بنیان انگلیسی صادر و ارسال خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه ثبت سفارشتماس